Giraffen aan je voordeur.

29 juli 2017 - Ohrigstad, Zuid-Afrika

Om half 7 gaat de wekker weer. Ook vandaag moet je weer een dik vest aan om de ochtend even door te komen. Na het ontbijt staat ons een lange busreis van ongeveer 5 uur te wachten richting Origstad. Natuurlijk met enkele tussenstoppen voor koffie en een goed idee (wc’s). Langzaam zien we uit het raam de nog vlakke vlaktes met goudgeel gras veranderen in een heuvelachtig landschap met goudgele grasvlaktes zover het oog reikt. Het heeft bijna iets weg van Amerika. Houten hekken, oude windmolens en veel koeien. Ook komen we enkele verbrande weilanden tegen. Na een uurtje bereiken we onze koffiestop. Na even wat gedronken te hebben rijden we weer een uur of twee door dit afwisselende landschap en komen we in Belfast aan voor onze lunch. Eenmaal de bus uitgestapt vliegen enkele bewoners met macadamianoten op je af als een zwerm vliegen. Eenmaal hierlangs is het tijd voor de lunch op 2200 m hoogte. We hadden de keuze uit boboti, dit is een gerecht van met verschillende kruiden gekruid gehakt en rozijnen met ei en rijst of forel. De boboti was erg lekker en een beetje zoet van smaak. Na de lunch is het tijd om het laatste stuk van de reis te voltooien. Tijdens deze rit zien we het heuvelachtige landschap weer verder veranderen in bergen met af en toe wat groen, grote goudgele grasvlakten met hoog gras, enkele bomen en totaal geen huizen. Je bent bijna van de wereld afgesloten voor je gevoel. Je zit letterlijk in de bush Tegen het einde van de busreis slaan we een hobbelig zandpad in van het terrein van de lodge. We rijden voorzichtig en komen tijdens deze paar kilometer die we nog moeten afleggen enkele dieren tegen zoals giraffen, herten en wrattenzwijnen. Ook zien we de huisjes van onze lodge steeds dichterbij komen op de heuvel. Eenmaal boven genieten we van het wijde uitzicht dat dit natuurpark ons te bieden heeft over de grasvlakten, dieren en de bergen onder ons. Tot onze grote verassing ligt ons huisje precies aan de rand van de heuvel waardoor we bij de voordeur op de giraffen kijken die in de verte onder ons staan. Na even een uurtje de tijd te hebben om de omgeving te verkennen is het tijd voor onze eerste game drive. In een enorme jeep die met een ijzeren ladder beklommen moest worden en eerder op een tank leek, rijden we met 30 man over onverharde hobbelige zandpaden door het natuurpark heen. Tussen bomen, dorre takken, tegen de bergwanden en in het hoge gras komen we onderweg weer veel dieren tegen zoals: giraffen, gazellen, kudu’s, zazu uit de lion king, rode hartedieren, struisvogels, apen, zebra’s en diverse bokken. Nadat iedereen zijn fototoestel helemaal volgeschoten heeft keren we met een mooie rode en oranjeachtige zonsondergang na anderhalf uur weer terug bij de lodge, hier genieten we nog even van het kleurenspektakel dat de zonsondergang ons bied voordat het weer helemaal donker is. Nu is het weer tijd om aan te schuiven bij het buffet in het hoofdgebouw. Na het eten zit ook deze dag er weer op, het enige wat  mij nog rest is het afmaken van dit blog. Ondertussen luisterend naar eventuele geluiden van de nachtdieren die nu om ons heen tot leven komen. Ik ben benieuwd.

1. Ans:
    30 juli 2017
    Hoi lieve familie wat een prachtige foto s van de dieren en ook van de zonsondergang het is een lust voor je ogen om dit te mogen bekijken en mee te genieten en het eten dat lijkt mij echt wel heel lekker ik denk wel met zoveel gesjouw dat jullie savonds wel kei kapot zijn maar dat is niet erg thuis kun jullie weer uitrusten ook wij genieten weer met jullie reis mee gr en hier begint het nu heel hard te regenen wel lekkere tempraturen gr vanuut een nat peelland
  2. Gerda:
    31 juli 2017
    Prachtig verhaal en foto's!!! wat hebben jullie weer veel mooie dieren gezien.
    Geniet ervan.