Hutjes in de wildernis.

2 augustus 2017 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

Om 8 uur zit iedereen weer klaar in de bus. Onze eerste stop voor vandaag zal de kaarsfabriek zijn. Eenmaal daar aangekomen krijgen we even de kans om langs de winkeltjes van het marktje te lopen en natuurlijk ook de kaarsfabriek bezoeken. Na een uurtje is het weer tijd om onze weg verder te vervolgen. We dalen van het hogere veld in Swaziland af naar het lagere veld. Het is hier totaal anders dan bij de vorige dag. Over hobbelige wegen dalen we af langs armoedige huisjes, bergen, open vlaktes en ananas plantages af naar het lagere veld. Na een tijdje rijden we een klein natuurparkje door, waar we langs de weg een groep giraffen spotten. Na hier snel wat foto’s te hebben genomen rijden we door naar onze lunch stop in hetzelfde natuurpark waar voor de droogte krokodillen zouden hebben gezeten. Vanaf onze lunch is het tijd om weer richting de grens te rijden. In de bus wordt nog een keer alles duidelijk uitgelegd en iedereen heeft zich alvast ingesteld dat het weer lang kan duren. Gelukkig zijn we in recordtempo weer over de grens in Zuid Afrika, we rijden nu in een keer door naar Bayala waar we  2 nachten zullen blijven. Langzaam verlaten we de verharde weg om deze te verruilen voor een onverharde weg. Op een rustig tempo rijden we door tot het spoor waar we tot onze verbazing 2 goederen treinen zien die de overgang onnodig totaal blokkeren, er zit niks anders op dan te wachten tot ze weer verder rijden. Na een kwartier kunnen we onze busrit weer voortzetten naar Bayala en al snel bereiken we de hekken van het natuurreservaat. Met de bus maken we een korte gamedrive door het reservaat waar we onderweg een groep giraffen, grote vliegende sprinkhanen en herten tegen komen. Zonder nog een hek tegen te komen bereiken we onze lodge die dus midden in het reservaat staat. De kleine huisjes met rieten daken staan in een cirkelvorm met alleen wat dunne bamboehekjes ertussen om toch wat afscherming te hebben van het reservaat. Gelukkig worden we er bij de ingang met een bord aan herinnerd dat er giftige slangen, schorpioenen en de big 5 rond kan lopen. Er wordt ons daarom ook niet aangeraden de lodge te verlaten. ’S avonds wacht ons op een centraal plein onder een enorme boom een braai (barbecue) waarna we nog even sterren gekeken hebben om daarna vroeg te gaan slapen. Ik ben benieuwd wat ik vannacht nog hoor.

1. Ans:
    4 augustus 2017
    Jullie zijn dadelijk wel overal aan gewend zelfs in de rimbou maakt jullie niks uit en dan ook nog wilde dieren op de barbeque en dat zal ook smaken veel plezier en geniet ervan
  2. Ans:
    4 augustus 2017
    Mooi ik geloof dat wij ook een heel eind in de wildernis in africa zitten trouwens goede verhalen en verslagen gemaakt met mooie foto s gr
  3. Gerda:
    6 augustus 2017
    Weer een heel mooi verslag en ik wens jullie nog heel veel anvontuur, geniet ervan !!!