Kleine paradijsje

7 augustus 2017 - East London, Zuid-Afrika

Eenmaal buiten onze kamer zien en voelen we dat het vannacht gevroren heeft. Na ontbeten te hebben rijden we door de mist terug door de bergen. Op sommige stukken zie je niet meer dan 50 'm ver, langzaam aan klaart het weer op, wordt het warmer en rijden we door de heuvels richting onze koffiestop. Na onze koffiestop rijden we verder naar de provincie Oostkaap. In deze provincie rijden we door bergachtig landschap, uitgestrekte goudgele grasvelden en typisch Afrikaanse dorpjes en steden liggend op deze glooiende heuvels. Zo nu en dan rijden we door een van deze steden of dorpen heen. In een van deze kleine steden is het op straat overal druk, kleurrijk maar oud en soms wat chaotisch dit omdat iedereen hier zijn inkopen doet. Net buiten de stad is het weer een totaal ander verhaal omdat hier het merendeel van de mensen woont, hier vinden we vooral kleine in alle kleuren gekleurde oude huisjes met hier en daar opeens weer een groter of juist nog kleiner huis. Wanneer we weer langs een dorpje gereden zijn volgt weer een uitgestrekt heuvelachtig landschap met heel in de verte het volgende dorp en onze lunch stop waar we weer goed gegeten hebben! Het is nu weer rond de 23 graden en we rijden door naar het Mandela museum in een nu al enorm chaotische stad en het is pas maandag. Na een half uur snel rondgekeken te hebben rijden we weer verder door het heuvelachtige landschap. Onderweg komen we nog meer kleine dorpjes tegen met felgekleurde kleine en grote huisjes, enkele krotten, huisjes die nog niet af zijn, leegstaande huisjes en uitgestrekte grasvlakten. Na een half uurtje bereiken we het huis van Nelson Mandela en waar hij ook begraven is na snel foto's te maken krijgen we in de bus verder uitleg. Langzaam rijden we verder richting de kust, door drukke steden en langs nog meer kleine dorpjes. We komen zelfs nog in Cuba. De strakblauwe lucht heeft hier plaatsgemaakt voor een hoop grijze wolken. Na een tijdje slaan we een onverharde weg in om voor 15 km een lichte African massage te ondergaan steeds verder weer van de bewoonde wereld af. Langzaam komt de Indischs oceaan in zicht en zien we ons kleine paradijs voor ons opdoemen waar we 2 nachten zullen blijven! Iedereen heeft ruime kamers oftewel 5 bedden voor 2 personen! Lekker dicht bij de zee dus hier houden we het wel uit de komende dagen!

1. Tante mien:
    7 augustus 2017
    petje af Jordy zo mooi geschreven. geniet ervan .groetjes van lambert en mien..
  2. Ans:
    7 augustus 2017
    Ja jordy ik heb het gevoel dat ik met jullie mee aan het reizen ben prachtig en gr en veel plezier
  3. Gerda:
    7 augustus 2017
    Geniet nu van al die luxe!!!!