Tropisch eiland

8 augustus 2017 - East London, Zuid-Afrika

Hoe lekker is het om te weten dat je voor het eerst weer kan uitslapen tot kwart over 8! Na heerlijk wakker geworden te zijn en te hebben ontbeten maken we een kleine wandeling door dit tropische paradijs. Overal is het groen, dichtbegroeid en er staan vele kokosnootbomen, het lijkt echt net alsof je op een klein tropisch eiland zit. We besluiten richting het strand en de lagune te lopen. Door dichte begroeiing loopt een stijl bochtig zandpad naar beneden. Eenmaal beneden snel de schoenen uit om door het water van de lagune over te steken. Eenmaal in de spierwitte duinen met prachtige kleine groene plantjes lijkt het net of je op de set van Pirates of the Carribean bent beland. De tweede film zou zo hier geschoten kunnen worden. Bij de lagune rotswanden met veel groen dichte begroeiing van kokosnootbomen en bananenbomen en spierwitte duinen met plantjes. Eenmaal over de duinen maken we een wandeling door het water langs de zee, waar we enkele kleine diertjes tegenkomen en een hele kudde koeien. Voor de rest was er niemand te bekennen op het hele strand. Na een tijdje keren we terug om even bij de huisjes lekker uit te rusten en gebruik te maken van het tennisveld. Even later worden we opgepikt met een rood vrachtwagentje om ons naar een typisch Afrikaans dorpje te brengen. Hier zijn we opgewacht door de oma van de stam die ons haar kookkunsten liet zien in typische Afrikaanse potjes. Later zijn we bij haar in het hutje gegaan waar vele zingende kinderen waren. Na hier genoten te hebben van het gezang zijn we weer teruggereden naar de lodge. Meteen konden we door naar een boottocht op de lagune. Op platte boten hebben we een tocht gemaakt door deze lagune met dichte begroeiing. We spotten hier ook vele vogels, waaronder ijsvogels, zeearend, en het mooiste vogeltje van Afrika. Nadat we weer terug op de lodge zijn gekomen kregen we als avondeten een heel buffet aan zeevruchten. Na het eten wacht ons nog meer luid gezang en wat getrommel in de eetzaal van de serveersters. Nu weer lekker slapen en morgen een weer een lange dag.

1. Ans:
    9 augustus 2017
    Wat zullen jullie toch genieten van al deze mooie natuurervaring ennwat een prachtige foto s veel plezier
  2. Arie en Lisette:
    11 augustus 2017
    Ziet er allemaal mooi uit.
    Maar wat is nou het mooiste vogeltje van Afrika?
  3. Familie Vos Zuid Afrika:
    12 augustus 2017
    Volgens ons mam is dat een zwarte vogel met een oranje buik en als die vliegt dan heeft die een rood oranje kleur onder de vogel.