Swaziland het land van fruit en dennenbomen

1 augustus 2017 - Hazyview, Zuid-Afrika

Kwart over 6 gaat weer de wekker in het krugerpark. Na snel alle koffers ingepakt te hebben en buiten gezet te hebben is het tijd om naar het ontbijt te gaan. Tijdens het lopen en ontbijt genieten we nog even van de verhalen van gisteren in het kruger park wat toch erg uitzonderlijk was. Na weer een goed ontbijt te hebben gehad in de buitenlucht stappen we de bus in om onze reis voort te zetten naar Swaziland. Onze reis voert ons langs dichte begroeiing, slinger wegen, armoedige dorpjes met hier en daar grote villa's. Bij onze koffiestop worden we nog een keer ingelicht hoe het bij de grens eraan toe zal gaan en wat we moeten doen. Eenmaal daar aangekomen hoopt iedereen dat de douane een goeie dag heeft en dat het dus lekker vlot gaat met de paspoortcontroles. Gelukkig is dat ook het geval en na 3 kwartier zijn we dan in Swaziland. Het landschap is op de een of andere manier toch net wat anders. Het is een land van fruit en bosbouw dus tijdens onze rit komen we langs enorme bananenplantages, sinaasappelplantages, enorme rietsuikervelden en nog vele andere fruitbomen. Langzaam beginnen we bergachtig gebied in te rijden en daarmee beginnen we ook steeds hoger te klimmen over kronkelwegen die ons langs nog meer kleine dorpjes voeren. Ook zien we steeds meer bosbouw met veel dennenbomen zover het oog rijkt. Na een tijdje bereiken we onze lunchstop bij een waterdam. Na snel wat gegeten te hebben vervolgen we onze weg slingerend door dichtbegroeid groen bosgebied richting een glasfabriek waar we even rondgekeken hebben. We pakken weer de bus en vervolgen onze weg door het dichte groene bos en bereiken na een tijdje onze huisjes die in het bos liggen. Na even gezellig met een gedeelte van de groep buiten gezeten te hebben is het tijd om te gaan eten en de dag weer af te sluiten.

1. Ans:
    1 augustus 2017
    Ik denk als jullie weer naar huis gaan extra dagen nodig zult hebben om van het gesjouw weer bij te komen maar jullie hebben nu al veel gezien fe foto s zijn ook heel mooi geniet er met z n allen ervan gr vanuut de peel
  2. Gerda:
    2 augustus 2017
    Dit was een dag zonder dieren, maar wel weer heel veel andere bijzondere dingen.
  3. Tante mien:
    2 augustus 2017
    geniet ervan.groetjes van uit geffen .