Het einde in zicht

16 augustus 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag zou het volgens het weerbericht heel de ochtend regenen. Eenmaal buiten valt het tegen alle verwachtingen in reuze mee en is het gewoon droog. Na snel in de bus te stappen zetten we onze stadstour van gisteren voort. Na een tijdje besluiten we het centrum per voet verder te doen omdat het weer toch droog is. We komen langs een prachtig oud fort, een mooi oud groot gemeentehuis, drukke straten, een bloemenmarkt waar ze elke denkbare bloem hebben in alle kleuren en gezellige winkeltjes. Na een tijdje begint het boven ons weer donker te kleuren en de eerste regendruppels beginnen te vallen. Binnen een paar tellen zet iedereen het op een lopen naar de dichtstbijzijnde luifel om zo van luifel naar luifel steeds verder te lopen door de gierende regen. We besluiten een sprintje te trekken naar de kathedraal om daar te schuilen en de bus te laten komen. Eenmaal in de bus zetten we de stadstour verder. Na nog geen 10 minuten zien we hoe wisselvallig het weer in kaapstad kan zijn. De lucht breekt open en de zon begint volop te schijnen. Omdat we nu in een van de kleurrijkste wijken van kaapstad aankomen besluiten we toch weer buiten te gaan lopen tussen de in alle kleuren fel beschilderde huisjes die een stuk geschiedenis van de stad met zich meedragen. Het jammere is dat door de stijging van grondbelasting de mensen die er wonen het steeds moeilijker krijgen om het te betalen en hierdoor de kans bestaat dat ook dit stukje geschiedenis van de stad door de regering wordt uitgewist. Na deze kleurrijke wijk lopen we verder naar de stadstuin hier komen we langs het parlement waar we wat foto's maken. Eenmaal in de tuin heb je totaal niet het gevoel in kaapstad te zijn overal is het groen en mooi. De vogels vliegen rond en je kunt er zelf eekhoorns met de hand voeren. Ze schromen zich niet om bij je op de knie te springen. Na dit mooie park is het tijd voor wat koffie om daarna door te rijden naar een mooi Uitzichtpunt signal hill op een heuvel die uitkijkt op de stad zelf, de tafelberg en robben eiland. Na hier met champagne geproost te hebben op een prachtige vakantie en een groepsfoto met de reisleider en chauffeur te hebben gemaakt is het tijd om naar het waterfront te rijden voor ons laatste dinner in zuid Afrika. Met de groep eten we in een mooi klein restaurant van de kaart. Zelf had ik springbok en zebra op. En ja zebra is echt echt heel lekker vlees! Na heerlijk gegeten te hebben is het tijd om naar het vliegveld te gaan. Na 4572 km rondreizen in zuid Afrika zit ook deze vakantie er weer op. Wat hadden we het goed en wat zullen we nog veel uitspraken van onze reisleider onthouden! Chap chap, GEZONDHEID! GOEEEEEDEMORGENNNNN, ik herhaal en cool BANANAS. Steve bedankt het was een reis en land om nooit te vergeten!

1. Ans:
    17 augustus 2017
    En nu thuis en weer regen jordy toch ook nog een foto vannjou erbij leuk en wat heb jij deze verslagen mooi verwoord en wat hebben wij er van genoten gr
  2. Gerda:
    18 augustus 2017
    Bedankt dat ik mee mocht "kijken" en lezen hoe jullie vakantie was , ik heb genoten van de hele mooie reisverslag van jullie geweldige vankantie.
    Goede reis en welkom thuis
    Groetjes Gerda