Wijn en de carpaccio van Karibu

15 augustus 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Zoals voorspeld is het weer vandaag in kaapstad goed omgeslagen. Van een mooie zonnige dag is weinig meer over. Na het ontbijt rennen we snel door de regen naar de bus om een kleine stadstour te houden. Na een klein half uurtje touren door de stad besluiten we het programma om te gaan gooien. Dit omdat door het slechte weer robben eiland ook geannuleerd is. Na de stadstour rijden we naar het Talenmonument rijden om snel wat foto's te maken in de regen en dan snel de bus weer in te gaan. Ook Stellenbosch wat we morgen zouden doen pakken we vandaag mee. Het weer lijkt iets beter te worden in Stellenbosch. Nog steeds iets regen maar wel minder. Ook hier malen we met de bus een kleine stadstour om daarna wat vrije tijd te krijgen in de stad zelf. Als eerste maken we een stop bij oom Samie se winkel. Een klein gezellig winkeltje waar een kruidige aparte geur hangt en echt alles te koop is wat je je maar kan voorstellen. Van kruiden tot kleding. Alle muren hangen vol met spullen en zelfs het plafond blijft niet gespaard. Na deze aparte te maar leuke winkel besluiten we met z'n tienen ergens lekker te gaan lunchen. Dit bij een gezellig restaurantje waar ze een menukaart hebben waar je u tegen zegt. De keuze was enorm in burgers, wraps enzovoort. Na hier heerlijk gegeten te hebben lopen we terug naar de bus om verder te rijden naar het wijnland. We rijden het terrein van de Neethlingshof estate op via een enorme oprijlaan die honderden meters lang is. Eenmaal aangekomen op het terrein lopen we naar de huisjes waar we een rondleiding krijgen van een van de gidsen over het proces van het wijnmaken en de geschiedenis van het gebied. Na de rondleiding volgt een kleine proeverij. We krijgen de Chenin blanc, Gewürztraminer, Pinotage, The caracal en een rose wijn te proeven. Na de proeverij rijden we weer snel terug naar kaapstad om daar de rest van de avond vrij te hebben. We kleden snel om en gaan weer met de taxi richting het waterfront. Van de gezellige chauffeur krijgen we te horen dat Karibu een goed restaurant is om te eten. Na op het waterfront met z'n zessen gezellig rondgelopen te hebben en wat foto's te hebben gemaakt is het tijd om wat te gaan eten. Tijdens het lopen konden we dat ene restaurant maar niet vinden tot we per toeval ergens omdraaide om terug te lopen en aan de rechterkant de verlichte letters van karibu zagen. Zonder twijfel lopen we naar binnen voor het avondeten en wat was het hier goed. Als voorgerecht had ik een carpaccio van krokodil. Klinkt misschien heel raar maar was super lekker! Veel beter dan de normale. Het smaakt gerookt terwijl het dat niet is, beetje zout en smaakt vooral als schwarzwalder schincken. Het ziet er heel bleek uit met een beetje rood. Als hoofd weer een subliem stukje struisvogelbiefstuk dat weer bijna wegsmelt. Voldaan van het eten is het nog even tijd om wat souvenirs te kopen om daarna weer richting hotel te vertrekken en lekker naar bed te gaan.

1. Gerda:
    15 augustus 2017
    Jammer van de regen!!! maar het eten zat het wel prima , dus dat maakte weer veel goed.
  2. Ans:
    17 augustus 2017
    En de regen is inmiddels overgewaaid van dat verre land naar ons land maar wat hebben jullie weer van genoten en lekker wild gegeten hopenlijk zijn jullie er niet wild van geworden ??? Monique mijn l phone is kapot ik weet niet wat er mis is gr