Geduld in hermanus

13 augustus 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na een koude nacht in de tent rijden we weer verder met vandaag als eindbestemming kaapstad. We verlaten de vallei en rijden weer in de richting van de bergen. Na een tijdje klimmen zijn we midden in de bergen en stoppen we 5 min om snel foto's te maken van het prachtige landschap. We hebben een klein beetje haast omdat we zoveel mogelijk tijd in hermanus door willen brengen om zo de kans op walvissen zo groot mogelijk te maken. Na een tijdje rijden stoppen we bij onze eerste koffiestop op route 62. De route 66 van zuid Afrika. Na hier ook snel gedronken te hebben rijden we de bergen uit naar een tankstation om snel de bus bij te tanken. In de tussentijd kunnen we snel bij de plaatselijke bakker wat te eten halen omdat we de lunch overslaan om meer tijd in hermanus te hebben. Na nog een goeie 2 uur gereden te hebben door erg groene heuvels en knalgele velden koolzaadbloemen bereiken we de baai van hermanus. We hebben hier 2 uur 45 de tijd voor we verder rijden. Iedereen snel de bus uit en op naar de kade om van een hoogte over de baai en zee uit te kijken. We wachten en wachten en wachten. Lopen een stukje, gaan zitten en wachten maar er komt geen teken van een walvis in de baai. We besluiten wat koffie te drinken om daarna nog eens langs de kade te lopen voor nog een poging. De bus staat klaar en we willen bijna omdraaien tot er opeens naast me gewezen wordt in de verte. Na goed zoeken zien we ver weg om de 15 seconde steeds water omhoog gespoten worden. Toch een soort tot ziens vanuit de baai. Na hermanus rijden we de bergpas in om deze bergketen over te steken naar de kaapse vlaktes. Eenmaal erover en dus nog hoog in de bergen lijkt het wel of we vliegen. Dit omdat er we nu opeens direct naast ons uitkijken over de weidse kaapse vlaktes die gelijk liggen met het zeeniveau. Vanaf boven zien we heel in de verte in het zonlicht de achterkant van de tafelberg liggen wat betekent dat onze laatste bestemming in zicht komt. Na nog een dik uur gereden te hebben over de kaapse vlaktes bereiken we kaapstad met zijn beroemde tafelberg. De stad ziet er echt fantastisch uit maar hoe het is zullen we de komende dagen wel beleven.

1. Ans:
    13 augustus 2017
    Jordy jij zou een geweldige boekenschrijver of verhalen verteller kunnen worden jij hebt jou verslagen zo mooi geschreven of dat wij het bijna evht erbij zijn geweldig en ook mooie foto s gr van ons
  2. Arie en Lisette:
    14 augustus 2017
    Nog veel plezier voor de laatste dagen.
  3. Vandersichel:
    prachtige verhalen,proficiat!
  4. Elise:
    14 augustus 2017
    Wat fantastisch om al dit moois met je eigen ogen te mogen zien!!!