Struisvogels en de tenten van buffelsdrift

12 augustus 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Om 8 uur rijden we weer bij het enorm luxe hotel weg om onze weg te vervolgen naar oudshoorn waar onze lodge in de buurt ligt. Langs veel groen wat ik totaal niet bij Afrika voorgesteld had, een enorme bergketen en de zee rijden we naar onze eerste stop bij een uitkijkpunt hoog op de klippen. Hier hebben we een weids uitzicht over de zee en een klein stadje in de verte. Ook zien we opeens twee kleine zwarte stipjes onder ons door, in en onder de golven zwemmen. Na lang kijken en fotograferen bleken het twee dolfijnen te zijn die steeds op ongeveer dezelfde plek zwommen. Na enkele minuten vervolgen we onze weg in de richting van de enorme bergketen om ons een weg daarover te banen. Na 799 meter stijgen bereiken we de top om van daaraf weer af te dalen naar de valei onder ons waar ongeveer 2 tot 300000 struisvogels leven. Het landschap is hier opeens een stuk droger dan voor de bergketen. We bezoeken hier een struisvogelfarm waar we een rondleiding krijgen. Tijdens deze rondleiding zien we de broedkasten, krijgen uitleg over de veren, werkplaatsen waar ze met de veren werken en als laatste mogen we buiten de struisvogels met de hand mais voeren. Dit was erg apart maar erg leuk om te doen! Na hier pitabroodjes met struisvogelvlees en sla gegeten te hebben rijden we verder naar ons tentenkamp Buffelsdrift. Eenmaal aangekomen kijken we onze ogen uit aan de omgeving. Het tentenkamp is gelegen aan een normaal gesproken enorme drinkplaats. Maar door de droogte in het land is het een stuk lager en minder breed geworden. Alsnog is het een behoorlijke plas. Het knusse houten hoofdgebouw staat op palen en kijkt met een buitenterras uit over de drinkplaats en de tenten die op een heuvel liggen. Eenmaal bij onze enorme groene tent aangekomen kijken we binnen snel rond. 2 luxe stoffen stoelen, groot 2 persoons bed, kasten, koelkast, vrijstaande badkuip, 2 losse wasbakken, wc, verwarming, een buitendouche en dat alles op een houten vloer! Het is enorm met het buitenterras van de tent erbij. Eenmaal op ons terras kijken we in de zon genietent uit op de drinkplaats en de beboste heuvels vol impala's, koedoes, een giraf, bokken, enkele olifanten, watervogels en er schijnen ook nijlpaarden in het water te zitten. Hier genieten we tot het avondeten van alle geluiden en het moois dat dit park te bieden heeft. En het avondeten wordt weer top want er staat struisvogelbiefstuk op de kaart samen met chocolade lava cakejes!!! Ik weet allang wat ik ga pakken! Het is alleen zo jammer dat we hier in de middle of nowhere op dit paradijsje maar een nachtje blijven.

1. Ans:
    12 augustus 2017
    Wat een vakantie gangers en natuurgenieters geweldig mooi dat wij ook meer reizen en genieten gr
  2. Arie en Lisette:
    14 augustus 2017
    Hebben jullie ook al een struisvogelei gebakken?
  3. Familie Vos Zuid Afrika:
    14 augustus 2017
    Nee zo'n groot ei hebben we nog niet gebakken Hahaha
  4. Gerda:
    14 augustus 2017
    Wat een mooie reisverslagen ,super!!!