Last but not least

4 augustus 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

Om 5 uur kleden we ons weer dik aan voor onze laatste game drive in het pinde privé park van het bayala hotel. Met 8 man klimmen we in het donker onze jeep in en rijden langzaam het privépark in. Het is nog behoorlijk mistig waardoor we nog niet echt ver konden kijken. Eenmaal bij het hek komt de zon langzaam op. We krijgen te horen dat onze auto als taak heeft een cheeta te zoeken die gisteravond langs het hek gezien zou zijn. De andere vier auto's zouden neushoorns en leeuwen gaan spotten. Wanneer iets gevonden zou worden werden we op de hoogte gesteld. Na een half uur sporen zoeken geven we de zoektocht naar de cheeta op en besluiten verder te rijden opzoek naar andere dieren. Over stuiterende wegen vervolgen we onze weg in de jeep met goede vering. Ondertussen genieten we van de zon die langzaam opkomt. Na een tijdje rondgereden te hebben spotten we de eerste groep wildebeesten die we vriendelijk begroet hebben en zwarte neushoorns. Na hier verder gereden te hebben stuiten we op een witte neushoorn met een huppelend baby'tje die bij onze jeep de weg kruisen en richting 2 leeuwen lopen. Na een tijdje komt er voor onze jeep ook een plekje vrij bij de leeuwen (omdat er maar maximaal 3 auto's bij mogen) en we rijden van het zandweggetje af dwars door het hoge gras en struiken heen op de leeuwen af. Na hier wat mooie foto's gemaakt te hebben zien we in de verte nog een giraf staan en we besluiten daarheen te rijden. Eenmaal daar aangekomen worden we over de walkietalkie terug geroepen door onze reisleider. We denken een mooi tochtje te hebben gehad omdat we tocht 3 van de 5 dieren uit de big five gezien te hebben. Maar na een tijdje gereden te hebben over stuiterwegen met enorme gaten en heuvels, trapt de ranger vol op de rem en pakt zijn verrekijker. Met een big smile op zijn gezicht wijst hij naar een lichtgeel stipje op de heuvelhelling en zegt: ''cheeta''. We slaan onmiddellijk het zandpad de heuvel op in naar dit prachtige dier. Halverwege verlaten we ook dit pad en rijden we met de jeep dwars door de bush en maken ons eigen pad. Op 4 meter afstand blijven we van dit dier staan en tot onze grote verassing zitten er nog 2 kleine welpjes bij de moeder die aan het spelen zijn en vervolgens worden schoongelikt door de moeder. Nu is het echt tijd om terug te keren naar de lodge als enige auto die deze dieren gezien heeft in dit park. Na snel de koffers te pakken en te ontbijten vertrekken we in de richting van St Lucia waar we om een uur verwacht worden voor een tocht over de rivier met vele nijlpaarden en krokodillen. Na een tocht van twee uur hebben we vrije tijd. Iedereen duikt richting zijn kamer of ligt lekker aan het zwembad. 'S avonds lekker uit eten in de stad waar we wel op onze hoede moeten zijn voor eventuele nijlpaarden die zo over straat kunnen lopen. Dit omdat de rivier zo goed als naast het dorpje ligt, waardoor deze dieren zo op straat zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. José:
    5 augustus 2017
    geweldig wat jullie beleven !! vooral met de opkomende en ondergaande zon !! Geniet ervan !!
  2. Monique:
    5 augustus 2017
    WAUWWWW !!! wat hebben jullie al veel gezien ! Mooi geschreven ook ! Geniet nog met zijn allen ! zo te lezen is het een SUPER reis !
    Groetjes uit een nat Nederland, Monique ( Reisbureau Geffen )