Knysna het dorp getijsterd door vuur

11 augustus 2017 - Knysna, Zuid-Afrika

On 8 uur beginnen we aan onze tweede dag in Knysna. We pakken de bus en rijden richting de lagoon voor een kleine boottocht. Na op de pier snel wat gedronken te hebben is het tijd om aan boord te gaan van het grote schip bruin witte schip met van die kleine peddelwielen aan de zijkanten. Langzaam beginnen we op de lagoon te varen, jammer genoeg zit het weer vandaag hier niet mee. Grote grijze wolken en lichte regen zorgen dat het uizicht vandaag een stuk minder is. Aan het weer kunnen we niks doen dus we maken er maar het beste van! Op de lagoon varen we langs de oevers van het stadje. Ook komen we langs een enorm stuk dat totaal zwart is. Het aparte hieraan is dat sommige enorme houten huizen gewoon nog staan zonder enige schade, terwijl nog geen 3 meter verderop een stenen huis staat dat totaal tot de grond afgebrand is. Of je ziet opeens bovenop de berg tussen de verbrande plekken gewoon een heel huis staan, terwijl je ziet dat het om het huis enorm gebrand heeft. Het is zo bizar om je voor te stellen dat een heuvelrug van honderden meters breed en tientallen meters hoog 2 maanden terug van boven tot onder helemaal in brand heeft moeten staan. Echt als een muur van vuur. Na deze boottocht hebben we enkele uren de vrije tijd in Knysna. Omdat het toch regenachtig weer is besluiten we met een ander gezin mooi ergens lang te lunchen om daarna nog even een caféetje mee te pakken voor koffie en wat taart. Wat was dit enorm gezellig! Om 4 verzamelen we weer bij de bus om weer naar het hotel te rijden om straks weer in het stadje uit eten te gaan met de groep.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ans:
    12 augustus 2017
    Wat een mooie natuurfoto s erbij gr
  2. Arie en Lisette:
    14 augustus 2017
    Goed om te horen dat het daar ook een keer regent.
    Regenen doet het hier bijna iedere dag.